AleksiNiskanen

Opettajat feministisen propagandan kohteina

Historian ja yhteiskuntaopin lehtori Juho Mäenpää kirjoittaa tämän päivän Helsingin Sanomien mielipidekirjoituksessa (Meidän kaikkien ei pidä olla feministejä http://www.hs.fi/mielipide/art-2000004888475.html ) , että hän ei ryhdy yhteiskuntaopin opettajana minkään kiistanalaisia ideologioita propagoivien tahojen mainoshenkilöksi. Kirjoituksen taustalla on se, että Suomen peruskoulun kaikille yhdeksäsluokkalaisille jaetaan ensi keväänä nigerialaisen Chimamanda Ngozi Adichien kirja Meidän kaikkien pitäisi olla feministejä. Kyseiseen kirjahankkeeseen on käytetty myös veronmaksajien varoja. Olen lehtori Juha Mäenpään kanssa täysin samaa mieltä. Feminististä propagandaa ei missään tapauksessa saa tunkea peruskouluihin. Feministinen propagandakirjallisuus sopii mielestäni hyvin takkatulen lämmikkeeksi kylmänä talvi-iltana. Suomessa on maailman parhaimpiin kuuluva peruskoulujärjestelmä. Veikkaan, että jos vastaavanlaisia hankkeita suunnitellaan laajemminkin Suomen peruskouluihin, niin kohta peruskoulun ylpeydestä näkyy vain perävalot jos peruskoulun pedagogiikassa sukupuolten välistä vastakkainasettelua korostava ideologia korvaa pragmaattisen ja objektiivisen maailmankatsomuksen.

Tällainen feministinen propaganda on "luonnollista" jatkumoa opetushallituksen sukupuolineutraalille propagandalle. Opetushallitushan väitti viime lokakuussa (http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016101822479376_uu.shtml) , että”"sukupuolen jatkuva mainitseminen antaa lapselle ylikorostuneen käsityksen sukupuolen merkityksestä". Sukupuolineutraali ideologia on tyypillistä nykyajan feminismiä, joka pyrkii tuhoamaan kasvuiässä olevien lasten ja nuorten normaalin identiteetin. Jopa päiväkoti-ikäiset 3-4-vuotiaat osaavat jo puhutella toisiaan poikina ja tyttöinä.

Yhteiskunnastamme on tullut heikko, kun se ei luota enää biologisiin realiteetteihin vaan pyrkii systemaattisesti hämärtämään normaaleja poikien ja tyttöjen, miesten ja naisten eroja. Se, että herkässä kasvuiässä olevat lapset ja nuoret joutuvat jo tämän sukupuolineutraalin propagandan uhreiksi kouluissamme osoittaa fundamentaalista lasten ja nuorten halveksuntaa ja heidän henkisien kykyjensä ali-arviointia. Jos minulla olisi kaikki valta tämän maan verorahojen käyttöön, penniäkään en laittaisi feministisiin kirjahankkeisiin enkä sukupuolineutraalin pedagogiikan kustantamiseen.  Minkä takia Meidän kaikkien pitäisi olla feministejä- kirjaa jaetaan kouluihin vieläpä Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuonna?! Onko tarkoitus kertoa koululaisille, että rintamalla ei taistellut suomalaisia miehiä, vaan sukupuolettomia olentoja? Pyrkiikö tietyt tahot luomaan Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlien kynnyksellä propagandan täyttämää ilmapiiriä, että rintamalla Suomen sodissa taistelleet miehet olivat itseasiassa naisia alistavia, koska he "omivat" sodankäynnin itselleen? Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuoteen ei kuulu feministinen propaganda, vaan sotiemme veteraanien kunnioittaminen ja kaikkien niiden suomalaisten, jotka ovat osallistuneet tämän maan rakentamiseen ja vahvistamiseen.

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

9Suosittele

9 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (13 kommenttia)

Käyttäjän ollimax kuva
Olli Mäntyranta

"Yhteiskunnastamme on tullut heikko, kun se ei luota enää biologisiin realiteetteihin vaan pyrkii systemaattisesti hämärtämään normaaleja poikien ja tyttöjen, miesten ja naisten eroja"
Onpahan taas.... Sen opetushallituksen ohjeen tarkoitus ei suinkaan ollut, eikä ole edelleenkään se, että pojat pakotettaisiin leikkimään ja käyttäytymään kuin tytöt ja tytöt pakotettaisiin leikkimään ja käyttäytymään kuin pojat. Päämääränä on se, että lapset saisivat vapaasti toteuttaa itseään sellaisena kuin haluavat, ilman että sukupuolensa heitä siitä rajoittaa. Eli ettei (ja tämä on siis kärjistys) poikaa erityisesti rohkaista leikkimään autoilla nuken sijaan vain siksi että hän on poika, jos hän ei osoita autoleikkeihin mielenkiintoa. Tosiasiassa tämä hanke pitkällä tähtäimellä tulee vahvistamaan yhteiskuntaamme, koska sillä tavoin jokaisesta sen jäsenestä saadaan irti se paras, mitä tällä on annettavana. Tästä asiasta tuntuu olevan yhäkin liikkeellä väärinkäsityksiä, jotka yliampuvasta argumentoinnista päätellen vaikuttavat jopa tahallisilta.
Se, että linkkasit tuon itsenäisyyden juhlavuoteen, on omituista. Ensi vuonna tapahtuu monia asioita, ei sen vuoksi, vaan siitä huolimatta että on Suomen 100-vuotisjuhla. Kysyt "Onko tarkoitus kertoa koululaisille, että rintamalla ei taistellut suomalaisia miehiä, vaan sukupuolettomia olentoja?". Tuskin se on kenenkään tarkoitus, enkä ymmärrä mistä tuollainen ajatus on tullut. Minulle kirjoituksestasi syntyy omituinen vaikutelma. Tiesitkö että sotaan osallistui rintamallakin iso joukko naisia, ja kotirintamalla vielä enemmän? Vaikka väitätkin rinta rottingilla, että juhlavuoteen kuuluu ”sotiemme veteraanien kunnioittaminen ja kaikkien niiden suomalaisten, jotka ovat osallistuneet tämän maan rakentamiseen ja vahvistamiseen” (ja olet siinä aivan oikeassa), et kuitenkaan tunnu muistavan sitä valtavaa joukkoa suomalaisia naisia, jotka tahoillaan osallistuivat sotaponnistuksiin, ja joista monet uhrasivat henkensäkin isänmaalleen, ja jotka sodan jälkeenkin kantoivat jälleenrakennuksen taakan kun rintamalla mielenterveytensä menettäneistä miehistä siihen ei ollut.
Mitä tuohon kirjaan tulee, se lienee onnettomasti nimetty.. Siitä päätellen, mitä kirjasta on kirjoitettu muualla, se tuntuu kertovan tasa-arvosta ja sen tavoittelemisesta laajemmin kuin pelkästään sukupuolten välisestä. Vaikka en ole kirjaa itse lukenut, arvaan että nimi aiheuttaa runsaasti väärinkäsityksiä kirjan sisällöstä

Käyttäjän wahrheit kuva
Kari Kero

"Kyseiseen kirjahankkeeseen on käytetty myös veronmaksajien varoja. -----Feministinen propagandakirjallisuus sopii mielestäni hyvin takkatulen lämmikkeeksi kylmänä talvi-iltana."

Persu näemmä haaveilee kirjarovioista ja arvatenkin veronmaksajien rahoilla osana veronmaksajien kustantamaa persupropagandaa. Kaksoisstandardit vai miten se menikään.

Käyttäjän IlkkaSalo1 kuva
Ilkka Salo

Niskanen: "Onko tarkoitus kertoa koululaisille, että rintamalla ei taistellut suomalaisia miehiä, vaan sukupuolettomia olentoja?"

Ei, näin ei tietenkään ole. Kylläpä Niskasen mielikuvitus laukkaa.

Niskanen: "Pyrkiikö tietyt tahot luomaan Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlien kynnyksellä propagandan täyttämää ilmapiiriä, että rintamalla Suomen sodissa taistelleet miehet olivat itseasiassa naisia alistavia, koska he "omivat" sodankäynnin itselleen? Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuoteen ei kuulu feministinen propaganda, vaan sotiemme veteraanien kunnioittaminen ja kaikkien niiden suomalaisten, jotka ovat osallistuneet tämän maan rakentamiseen ja vahvistamiseen."

Ei kukaan ole rakentamassa propagandan ilmapiiriä; paitsi Niskanen itse ja hänen edustamansa puolue.

Eivät rintamalla olleet miehet mitenkään omineet sodankäyntiä itselleen. Kyllä aihe vieläkin puhuttaa sekä miehia että naisia. Kenelläkään ei ole yksinoikeutta sotia koskevaan puheeseen tai mielipiteeseen.

Niskanen nuorena miehnä on ihan itse pudonnut sotaveraaneista ja heidän tekemisistään johdettuun "maskuliinisuuskulttiin". Tunnen/tunsin useammankin lähimomaiseni, joka oli sotaveteraani, eikä yksikään heistä kaivannut mitenkään sen kummempaa kunnioitusta sen takia, että viettivät nuoruudessaan muutaman vuoden sotien. Sodan jälkeen heillä oli ihan muut tavoitteet kuin jokin ideaalinen ja idealistinen jälleenrakennus. Tavoitteet olivat liittyivät ihan omaan jokapäiväiseen toimeentuloon. Kollektiivisesti se tietenkin johti esim. elinkeinorakenteen muutokseen ja ennen pitkää jopa hyvinvointiin.

Meille sotaveteraanien lapsille koko jutussa ei ollut mitään glorifioitavaa mystiikkaa. Sota oli läsnä isiemme ja usein myös äitiemme jokapäiväisessä elämässä. Siltä ei vaan oikein voinut välttyä.

Taitavat olla nämä nuoremmat sukupolvet, jotka käyttävät melkein olemmattomaksi huvennutta sotaveteraanien joukkoa omiin propagandatarkoituksiinsa.

Käyttäjän AleksiNiskanen kuva
Aleksi Niskanen

Pointti olikin se, että jos feministinen propaganda menee liian pitkälle, niin silloin tuollaisia "miehet ovat omineet sodankäynnin"-tyylisiä feministisiä lausahduksia aletaan pitää normaalina ja koko historiankirjoitus menee päälaelleen. On hyvin mielenkiintoista, että sinulle sotaveteraanien kunnioittaminen meidän nuorempien sukupolvien osalta on "maskuliinisuuskultti".

Käyttäjän IlkkaSalo1 kuva
Ilkka Salo

Aleksi, jos Suomi olisi sellainen kuin silloin kun minä synnyin, niin Suomi olisi sietämättömän ankea maa.Peruutuspeiliin ei kovin pitkään kannata katsoa tai ajaa ojaan. Onneksi maailma muuttuu ja muutosta heijastaa tuo kirja, jota kuvailet blogissasi. Minulle retoriset heitot ovat tyypillisesti retorisia heittoja vailla reaalimaailman relevanssia. Maailmaan mahtuu meteliä, eikä sellainen meteli ole tappavaa toisin kuin sodankäynti.

Muistini ulottuu seitsemälle eri vuosikymmenelle ja olen havainnut, että viime aikoina maailmalla, myös Suomessa, erilaiset puolisotilaaliset puuhakerhot ovat nostaneet päätään. Suomessa tämä tarkoittaa lähinnä kaiketi pilottitakkiporukkaa ja nahkaliivijengejä yms. Kaikki em. ryhmät repivät ihanteensa kuvittelemistaan sotaveteraanien sankariteoista. Tässä mielessä kyseessä on kulttikäyttäytyminen. Ei ehkä päde ihan kaikkiin nuoremman sukupolven edustajiin, mene ja tiedä.

Sotaveteraanien kokemukset ovat katoavaa kansanperinnettä. Ja kohta me sotaveteraanien ja heidän puolisoidensa kasvattama sukupolvi olemme yksi luku historian kirjoissa. Olemme toistaiseksi se viimeinen sukupolvi, jolla oli ensikäden tietoa suomalaisista sodissa. Toivottovasti jäämmekin viimeiseksi sellaiseksi sukupolveksi. Vähän mietityttää maailman tapahtumat. Paikallinen sapelinkalistelu ei ainakaan paranna tilannetta.

P.S. En muista, että kukaan sodan käyneistä lähiomaisistani olisi koskaan viitannut rintamalla kuolleisiin kavereihinsa sankarivainajina tai puhunut mistään uhreista ja uhrauksista. Sellainen kuului aikoinaan vain polittiseen retoriikkaan. Nämä nykyiset puuhakerhot ovat omineet sen puhetavan ja sekin on yksi oire kulttikäyttäysmisestä. Arjen sankareita olivat ne jotka pystyivät jatkamaan elämäänsä sodanjälkeisissä aika hankalissa oloissa.

Käyttäjän AleksiNiskanen kuva
Aleksi Niskanen Vastaus kommenttiin #8

"Sotaveteraanien kokemukset ovat katoavaa kansanperinnettä. Ja kohta me sotaveteraanien ja heidän puolisoidensa kasvattama sukupolvi olemme yksi luku historian kirjoissa. Olemme toistaiseksi se viimeinen sukupolvi, jolla oli ensikäden tietoa suomalaisista sodissa. Toivottovasti jäämmekin viimeiseksi sellaiseksi sukupolveksi."Eli on parempi vain unohtaa Suomen lähihistoria?

Käyttäjän IlkkaSalo1 kuva
Ilkka Salo Vastaus kommenttiin #9

Ei vaan on aika turhaa glorifioida ja mystifioida Suomen historiaa; erityisesti sotaan liittyvää historiaa. Eräiden kuppikuntien harjoittama revisionistinen historiankirjoitus on pelkästään noloa. Sitten vielä revisionistisesta historiankirjoituksesta jotkut johtavat yhteiskuntapoliittisia ohjelmia. Se sota hävittiin ja vaatii juuri revisionistista historiankirjoitusta, jotta tuosta saadaan "torjuntavoitto". Suomi otti siinä tappelussa pahasti pataansa ja tämä on fakta. Sankarillista on se, että suomalaiset pystyivät tappiosta toipumaan ja rakentamaan oikein hyvän yhteiskunnan. Tähän pitäisi kiinnittää enemmän huomiota.

Aina kun itsenäisyyspäivänä marssitetaan kuvaruutuun seniilejä ja huonokuntoisia sotaveteraaneja, niin irvistän He eivät ole mitään maatalousnäyttelyn näyttelysonneja. Näitä herttaisia pappoja käytetään juuri kammoamaasi propagandatarkoitukseen.

P.S. Tästä ei ole montaakaan vuotta kun Adolf Ehrnroot nostettiin esille näyttelysonnina propagandatarkoituksiin.Juuri tästä on maskuliinisuuskultista kyse. Sitä paitsi en ole tuntenut yhtäkään sotaveteraania, joka olisi ollut tuon kenraalin kanssa samaa mieltä tai olisi edes sellainen sotilas, jollaiseksi kenraalia väritti ja glorifioi suomalaisen sotilaan. Revisionistinen historiankirjoitus pyrkii aina löytämään sankarinsa sieltä, missä sankarillisuutta ei ole.

Käyttäjän Minnamaarialax kuva
Minna-Maaria Lax

Jotenkin vaikuttaa sille, että persuja vaivaa vakavamielinen sukupuoli-identiteetin vajaatoiminta, sen verran paljon he mörköjä näkevät kaikkialla. Kenellä on fobia hauveleista, kenellä pesuhuoneista ja kenellä mistäkin.

Hommatkaa niillä Soinin säätiön rahoilla sinne eduskuntaan oma psykologi, sen tarpeessa te vauhkoajat olette!

Käyttäjän AleksiNiskanen kuva
Aleksi Niskanen

Heikkoa argumentointia. Jos sinulla on vasta-argumentti liittyen esimerkiksi sukupuolineutraalin kasvatusideologian tarkoituksenmukaisuuteen lapsille tai siihen, että kouluihin tuodaan luettavaksi feminististä propagandaa, niin ole hyvä ja argumentoi. Sen verran kannattaisi olla hereillä, että jos lehtori kirjoittaa omalla nimellään julkisen mielipidekirjoituksen Helsingin Sanomiin tuosta yllä mainitsemastani kirja-asiasta, niin luuletko, että kyseinen lehtori kirjoittelee huvikseen tuollaisen julkisen kannanoton?

Käyttäjän MikkoAhola kuva
Mikko Ahola

Kirjan jakaminen on tullut meille Ruotsista, jossa kyseistä kirjaa on jaettu ilmaiseksi kaikille koululaisille.

Ruotsin feminismi-innon synkkä puoli on se, että feminismistä on tullut jakoperuste, jolla kantaruotsalaiset erotellaan maahanmuuttajista. Koska ruotsalaiset haluavat tehdä jaon "meihin", eli kantaruotsalaisiin, ja "heihin", eli maahanmuuttajiin, niin he tekevät sen yhä hienovaraisemmin vedoten siihen, että kantaruotsalaiset ovat sukupuolten tasa-arvon kannattajia, kun taas maahanmuuttajat erottelevat naisten ja miesten roolit toisistaan. Ruotsalaiset ylpeilevät ajatuksella, että he ovat maailman feministisin eli tasa-arvoisin kansa, jolla he viittaavat siihen, että maahanmuuttajat ovat kantaruotsalaisia jäljessä tasa-arvossa.
Feminismi on suosittua Ruotsissa, koska se auttaa tekemään eron kantaruotsalaisten ja maahanmuuttajien välillä. Tätä korostaa sekin, että kyseisen feministikirjan kirjoittaja on nimenomaan maahanmuuttaja, nigerialainen.

Arto Jääskeläinen

Koululaitos on vihervasemmistolaisen ideologian syötön kohteena. Kiinnitin tuohon huomiota jossain vaiheessa, kun on itselläkin jälkikasvua koulussa:

http://artojaaskelainen1.puheenvuoro.uusisuomi.fi/...

Mietittyäni hetken mitä tälle pakkosyötölle voisin vanhempana yleensäkään tehdä, päädyin tähän koulujen osalta:

http://setakielto.fi

Jopa päiväkoti-ikäisiä on alettu aivopestä. Päiväkodissa on mahdollista kuitenkin pyytää eriytettyä päivähoitoa, johon kummallisuuksia ei tuoda. Täällä on lomake vanhemmille eriytetyn päivähoidon pyytämistä varten:

http://aitoavioliitto.fi/materiaalit/Pyynt%C3%B6-e...

Käyttäjän heke kuva
Heikki Paananen

Mielestäni tässä ei ole tarvetta lähteä kieltojen kautta estämään kyseisen kirjan (pakko)jakelua, vaan ottaa asia tilaisuutena. Joku, sopivan pääoman sijoittamiseen halukas, voi samalla tyylillä jakaa kaikille koululaisille ilmaiseksi vaikka Michael Walsh:n kirjan "The Devil's Pleasure Palace" (suomeksi käännettynä). Tuskin sitä tultaisiin kieltämään, tai jos tultaisiin, perusteet olisivat varmasti mielenkiintoiset ja käyttökelpoiset.

Tuon femisintikirjan tuottaman vahingon voi joku organisaatio helposti minimoida tarjoamalla vaihtokauppaa: Jokainen koululainen, joka tuo ko. kirjan, saa maksuksi vaikka pussin salmiakkiaakkosia tai uusimman korkeajännityslehden numeron.

Käyttäjän JpLehto kuva
Jp Lehto

Entäpä voisiko joku Suomen sisu jakaa kirjan kaikille lapsosille, joka viattomasti kertoisi "suomalaisesta" sisusta?

Toimituksen poiminnat