AleksiNiskanen

Avoin kirje sisäministeri Paula Risikolle

Sisäisen turvallisuuden vastuuministerinä teidän pitää tehdä toimenpiteitä, joilla suomalaisten turvallisuus taataan koko ajan heikentyvässä turvallisuustilanteessa. Tässä ehdotuksiani välittömiin toimenpiteisiin:

1. Länsirajalle pysyvä rajavalvonta. Tulijoita riittää satoja miljoonia Suomeen. Koordinoikaan toimia yhdessä poliisin, rajavartiolaitoksen, tullin ja puolustusvoimien kanssa. Raja on tukittava täysin laittomien siirtolaisten virralta. Väkisin maahan pyrkivät on pysäytettävä rajalle tarvittaessa kovaakin voimaa käyttämällä, kuten toimitaan monissa muissakin maissa ympäri maailmaa. Suomen valtioraja ei ole mikään huvipuisto.

2. Poliisin ulkomaalaisvalvontaa on tehostettava ja poliisille hallituksen joululahjarahoista lisää rahaa, jos budjettiriihessä kansanedustajien järki ei riitä hyväksymään lisäpanostuksia sisäiseen turvallisuuteen.

3. Sisäministerin fokus on siirrettävä pois suomalaisten ”vihapuheesta” ja tunnustaa tosiasiat; kansa on kypsä hallituksen epäonnistuneeseen maahanmuuttopolitiikkaan ja vaatii nopeita toimenpiteitä tilanteen korjaamiseksi.

4. Sisäministerin on julkisesti todettava, että jos/kun poliisin ja turvallisuusviranomaisten resursseja lisätään, niin kyseessä on seuraus ennen kaikkea epäonnistuneesta maahanmuuttopolitiikasta ja maailmanparannus ideologiasta. Kun tunnustatte hallituksen tekemät virheet ja maahanmuuttopolitiikan sinisilmäisyyden, päästään Paasikiven hengessä tosiasioiden tunnustamisen vanavedessä eteenpäin ja parempaan Suomeen. Siihen ajatukseen ei enää voi kukaan ministeri tai kansanedustaja jäädä jumiin, että Suomi olisi hoitanut hyvin maahanmuuttopolitiikkaansa. Nyt on mentävä eteenpäin nopeasti ja tehokkaasti.

5. Vaatikaa sisäministerinä, että ketään vierastaistelijoita ei päästetä enää takaisin Suomeen.

6. Jotkut haluavat turvapaikanhakijoista halutaan Suomeen halpatyövoimareserviä. Tunnustakaa tosiasia, että kun kanta-suomalaiset joutavat halpatyövoimakehityksen vuoksi työttömyyskortistoon, niin tämä luo erittäin vakavan turvallisuusuhan, kun suomalaisilta viedään mahdollisuus hankkia omalla ahkeruudellaan oman toimeentulonsa. Tämän vuoksi ette voi sisäministerinä olla mukana tukemassa halpatyövoimakehitystä. Historia on näyttänyt kaikkialla, mitä tapahtuu, kun on suuri joukko vailla työtä olevia ihmisiä vailla toivoa. Jälki on ollut aina rumaa.

7. Ottakaan tosissaan suomalaisten vakava ja akuutti huoli heidän turvallisuudestaan. Jos ette tähän pysty tai kykene, silloin olette väärässä paikassa ja sisäministeriksi tarvitaan henkilö, joka tekee pragmaattisia turvallisuustoimia suomalaisten hyväksi.

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

4Suosittele

4 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (6 kommenttia)

Käyttäjän PerttiKannisto1 kuva
Pertti Kannisto

Hyvä Aleksi,täyttä asiaa. Saisipa tekstin vielä Risikon pöydälle luettavaksi.

Niilo Mäkelä

Onkohan ministeri tehtäviensä tasolla?

Käyttäjän PerttiKannisto1 kuva
Pertti Kannisto

Sipilä lupasi luksusasuntonsa pakolaisille. Sen jälkeen hallitus ei ole välittänyt koko asiasta. Nyt kaikki halutaan kaataa virkamiesten ( Nerg) päälle.
Poliittista vastuuta ei juuri tunneta.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

Mikä vastuu turvallisuudesta on PS/UV puolustusministerillä?
Tai ulkoministeri Soinilla? Hallituksen kaikki ministerit sopii asiat ministerivaliokunnassa. Ei ole yhden ministerin päätösten varassa.
Hallinto-valiokunta ja suurivaliokunta pohtii myös pakolaisasioita.Istuu myös persuja kummassakin valiokunnassa.

Käyttäjän Marja-LiisaKalkela kuva
Marja-Liisa Kalkela

Kai tuolla jotain "opittiin"?

Eduskunnan hallintovaliokunnan puheenjohtajan, perussuomalaisten kansanedustajan Juho Eerolan mukaan
-Eurooppaan pyrkivien siirtolaisten määrä kasvaa edelleen. Yhä harvempi on kuitenkin pakolainen, sanoo Eerola.

Eduskunnan hallintovaliokunta tutustuu parhaillaan pakolaiskriisin hoitoon ja EU:n Välimeri-operaatioon
-Italiassa.
Sisiliasta
-valiokunnan matka jatkuu myöhemmin
Maltalle.
YLE 12.10-16

Käyttäjän jariekilpinen kuva
Jari Kilpinen

Nyt olemme huomanneet että miten huonosti maahantulijoiden taustoja on selvitetty. Terroritekoon yhdistetyissä marokkolaisten tekemisistä ei ollut mitään tietoa, ennen kuin Turun tapauksen jälkeen varsin nopeasti saatu tietoon. Saksassa syyllistytty rikoksiin ja Ruotsissa haettu turvapaikkaa ja saatu kielteinen päätös ja maahantulokielto. Käytetty useaa identiteettiä ja useaa kansalaisuutta, jotta saataisiin oleskelulupa.

Meidän pitää olla tiukempi näissä asioissa.

Ilman matkustusasiakirjoja ei saa päästää maahan. Meidän täytyy tietää kuka on tulossa. Emme voi luottaa että henkilö kertoo oikeat tiedot, kuten olemme nähneet Turun terroriteon yhteydessä ilmitulleiseen marokkolaisten tapaukseen.

Rajojen sulkeminen on vain ilman matkustusasiakirjoja liikkuvilta. Tarkoituksena estää haittamaahanmuutto.
Holtiton maahantulo aiheuttaa rauhattomuutta, rikoksia ja terroritekoja.

Liiallisen maahanmuuton seurauksia on joka puolella Eurooppaa, Ruotsissa on maahanmuuttaja enemmistöisiä lähiöitä minne poliisi ei uskalla yhden partion voimin esim Rinkeby / Rosengård.

Kyllä rajavalvonta auttaa, kun päästetään vain matkustusasiakirjoilla maahan.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset